Tips memilih beg tangan




1: Kegunaannya
 - Adakah anda berhasrat untuk memakai pada majlis hari jadi, aktiviti kasual, @ kegunaan harian
- bila anda tahu keperluan dan penggunaan beg tangan yang anda ingin beli, ia akan menjadi lebih menjimatkan. Walau bagaimanapun, kadang-kadang anda akan memerlukan sebuah beg tangan yang berfesyen khusus untuk acara tertentu untuk melengkapkan pakaian atau kasut anda anda memakai.
Sekiranya untuk kegunaan harian, contoh seperti untuk dibawa ke pejabat setiap hari, beg yang dibeli haruslah praktikal, efisien dan tidak terlalu menonjol.
- Manakala untuk majlis-majlis istimewa, beg yang sesuai adalah jenis yang elegant, bergaya dan “trendy”.

2: Warna
- Warna hitam, coklat dan kelabu dan biru gelap adalah warna "selamat" dan senang dipadankan 
- untuk warna seperti hijau, merah atau kuning. Ia membuatkan anda kelihatan lebih “standout” berbanding orang lain
-ika anda memilih untuk menggunakan beg tangan praktikal ‘multipurpose’, pastikan warna bag tangan yang padan dengan kebanyakan pakaian yang anda ada.

3: Bentuk badan
-Secara umum, untuk memilih sebuah beg tangan yang baik, pilihlah bentuk yang  ‘bertentangan’ dengan jenis badan anda. mereka yang tinggi dan kurus haruslah memilih beg yang bersaiz sederhana dan berbentuk bulat. Manakala mereka yang berbadan gempal, beg yang berbentuk panjang adalah lebih sesuai untuk anda. Jika anda mempunyai susuk badan yang kurus, beg di tangan dengan bentuk bulat boleh menambah nilai untuk anda tampil lebih menarik. Jika anda mempunyai tubuh badan yang pendek, tas tangan yang tinggi dengan bentuk segi empat tepat adalah lebih sesuai untuk anda.
- Sekiranya anda menggunakan beg yang disandang di bahu, titik focus bagi mereka yang memandang anda ialah tempat di mana beg itu terletak. Contohnya sekiranya beg itu terletak di pinggang, maka bahagian pinggang anda akan lebih kerap diperhatikan. Gunakan fakta ini untuk kelebihan anda

4: Harga
Kebanyakan wanita biasanya akan melupakan label harga apabila membeli-belah. Pastikan anda tahu harga beg tangan setiap yang anda mahu membeli.

No comments:

Post a Comment